oktober 25, 2021

5 redenen om koffiemachineverhalen in je organisatie op te halen

Narratief onderzoek: het ophalen van ervaringsverhalen is sterk in opkomst binnen organisaties. AOG School of Management gebruikt deze methodiek onder andere om inzicht te verkrijgen in de impact die incompany leer- en ontwikkeltrajecten hebben binnen organisaties.

Wij spraken Dave van Mourik, docent bij AOG, onderzoeker en eigenaar van SenseGuide. Hij vertelt wat de meerwaarde is van het, op grote schaal, ophalen van verhalen ten behoeve van verandertrajecten, hoe dit werd ingezet bij GGZ-instelling Mondriaan om de impact van een ingezette ontwikkeling te “meten” en wat de bijvangst is van deze methode van onderzoek.

Lees hier zijn hele verhaal

Laatste nieuws

‘Anders verantwoorden’ moet echt anders

juni 24, 2021

Een rondetafelgesprek over het verantwoorden van de maatschappelijke impact van WMO- en jeugdvoorzieningen in Apeldoorn.

Lees meer

Werelddag tegen kinderarbeid

juni 12, 2021

SenseGuide onderzoekt de grondoorzaken in sociale normen en waarden achter kinderarbeid.

Lees meer

Verhalenvirus meets coronavirus: ervaringen van storytelling-experts in 2020

november 30, 2020

Sigrid van Iersel vroeg mij naar trends in storytelling. Ik belichtte het toenemende nut van…

Lees meer